Współpraca ze szkołą węgierską

Goście z Kecskemet

Dnia 15 listopada gościliśmy w naszej szkole grupę  nauczycieli z węgierskiej szkoły Szent Imre Catholic Primary School of Kecskemét, z którą współpracujemy od ponad dwóch lat. Jednym z założeń wizyty było poznanie pracy polskiej szkoły oraz wymiana doświadczeń edukacyjnych. Goście z Kecskemet w trakcie pobytu mieli możliwość zwiedzania szkoły i uczestniczenia w zajęciach prowadzonych przez naszych nauczycieli. Jednym z punktów wizyty było poznanie uczniów naszej szkoły, którzy z tej okazji przygotowali wzruszający i wymowny program artystyczny. Ponadto uczniowie klasy szóstej osobiście spotkali się z nauczycielami języka angielskiego z Kecskemet, którzy przywieźli dla nich listy i drobne upominki od kolegów z Węgier.

Wizyta była okazją do zaprezentowania naszego zaplecza dydaktycznego oraz podzielenia się doświadczeniem w kształceniu młodego pokolenia.

A.Z.S

Polsko-węgierska wymiana uczniów klasy V

Dzień 1

Dnia 4 kwietnia o godzinie 8:00 wyjechaliśmy spod kościoła w Woźnikach autokarem, na wycieczkę do zaprzyjaźnionej z naszą szkołą, szkoły węgierskiej w Kesckemet. Odprowadzili nas rodzice, pomogli włożyć nasze walizki do bagażnika, pożegnali się z nami i czule przytulili. Podróż autokarem minęła nam bardzo przyjemnie. Graliśmy w różne gry. Jadąc podziwialiśmy przepiękne widoki polskich gór. Na Słowacji zjedliśmy pyszny deser w McDonald’s. Kiedy dotarliśmy na granicę słowacko – węgierską,w restauracji zjedliśmy smaczny obiad, kotlety z ziemniaczkami, surówkę oraz napój. Po 10 godzinach podróży wszyscy byli bardzo zmęczeni. Kiedy dotarliśmy na miejsce, przywitała nas gromadka uśmiechniętych
i machających przyjaźnie do nas dzieci. Wyszliśmy z busa i wyjęliśmy bagaże .Naszym oczom ukazała się piękna, wielka, zbudowana z cegły szkoła. W budynku bardzo miło nas przywitano, pani Zuza opowiedziała nam o Kesckemet. Graliśmy w różne gry w angielskich wersjach. Następnie zostaliśmy przydzieleni do węgierskich rodzin. Nam przedstawiono dwie miłe, węgierskie dziewczynki: Orsi i Rekę.Po zapoznaniu się z rodzinami, zostałyśmy zabrane do bloku, w którym mieszkała Reka z rodziną. Zjadłyśmy tam kolację: zupę serową, zapiekany makaron oraz ciasto z malinami. Potem wzięłyśmy prysznic. Wspólnie w naszej sypialni grałyśmy w Dobble, oglądałyśmy film animowany w języku angielskim i długo jeszcze rozmawiałyśmy. Potem zasnęłyśmy, pobudka zaplanowana była na godzinę 6:15.

Dzień 2

W piątek wstałyśmy o wyznaczonej godzinie. Po śniadaniu tata Reki odwiózł nas do szkoły, gdzie miały odbyć się zajęcia. Pierwszym punktem tego dnia było interaktywne zwiedzanie miasta Kesckemet. Później odbyły się zajęcia kulinarne, dzięki którym dowiedziałyśmy się o guście kulinarnym Węgrów. Naszym zadaniem było przygotowanie pasty do chleba z twarogu, cebuli i ostrej papryki. Po zajęciach odbyła się długa przerwa na placu przed szkołą. Wtedy poznaliśmy cała społeczność tej szkoły. Mieliśmy też okazję zaśpiewać węgierską piosenkę, której nauczyliśmy się w Polsce z p. A. Zalewską i p. A. Sienkiewicz pt.: ”Egy az listen, egy az namzet”. Odśpiewano  też hymny obu krajów i wciągnięto flagi na maszt. W tym dniu odwiedziliśmy również muzeum muzyki, na rynku w miasteczku. Dowiedzieliśmy się różnych ciekawostek o instrumentach, próbowaliśmy wywołać z nich dźwięki oraz wspólnie stworzyć utwór muzyczny. Następniew galerii sztuki uczestniczyliśmy w warsztatach, na których wykonywaliśmy przepiękne kwiaty. Ostatnim punktem programu w tym dniu były zajęcia taneczne. Wzięliśmy udział w tańcach zaprezentowanych nam przez uczniów i instruktorów tańca. My również zatańczyliśmy i zaprosiliśmy do wspólnej zabawy naszych kolegów. Wszyscy świetnie się bawili, bo taniec to przede wszystkim świetna zabawa. Po pełnym wrażeń dniu zostałyśmy zabrane przez mamę Orsi do jej domu. Tego dnia wieczorem wyszłyśmy jeszcze na spacer z psami Orsi: Csikasz i Golyo. Zjadłyśmy kolację, grałyśmy w różne gry. Po udanym dniu poszłyśmy spać.

Dzień 3

Na sobotę zaplanowany został wspólny wyjazd w góry do miejscowości Tihany nad jeziorem Balaton. O godzinie 9:00 wyruszyliśmy spod szkoły autokarami. Podróż trwała około dwóch godzin. Niespodzianką dla nas była przeprawa autokaru promem na drugi brzeg jeziora Balaton. W czasie przeprawy promowej oglądałyśmy piękną panoramę Balatonu rozciągającą się po obu stronach promu. Na miejscu zwiedzaliśmy miejscowość Tihany i zakupiłyśmy piękne pamiątki dla rodzeństwa i rodziców. Potem wyruszyliśmy do schroniska górskiego, gdzie zaplanowany był nocleg. Zameldowaliśmy się w naszych pokojach. Wieczorem zorganizowana została gra terenowa, do której zostały rozdane nam mapy i chipy. Śmiechom i radości nie było końca. Potem jeszcze szukaliśmy na wielkim pastwisku ukrytych cukierków. Nasza grupa zajęła drugie miejsce w tej konkurencji odnajdując 58 cukierków. Cali brudni, lecz szczęśliwi wróciliśmy do naszych łóżek.

Dzień 4

Ostatni dzień naszej wizyty rozpoczął się od warsztatów, na których własnoręcznie wykonywaliśmy fujarki z kawałka drewna  i bransoletki z włóczki. Potem udaliśmy się do kościoła na mszę świętą, w czasie której śpiewałyśmy polską pieśń religijną „Czarna Madonna”. Po powrocie do schroniska spakowaliśmy się i włożyliśmy nasze walizki do busa. Później zjedliśmy lunch – gulasz węgierski i bułeczki, które piekła właścicielka schroniska. Posiłek był bardzo pyszny. Podziękowaliśmy dyrektorowii nauczycielom za wspaniałe przyjęcie, wręczając im prezenty przywiezione z Polski. Wtedy nadeszła ta chwila, kiedy musieliśmy się pożegnać. Pożegnanie było bardzo smutne, ponieważ spędziliśmy razem cztery wspaniałe dni. W naszych sercach pozostaną jednak ciepłe wspomnienia. Na drogę otrzymaliśmy bułeczki i mini jabłuszka. Wracaliśmy bardzo zadowoleni i zmęczeni, ale szczęśliwi, że zobaczymy nareszcie naszych kochanych rodziców. Droga powrotna minęła bardzo szybko. Wycieczka na Węgry była jednym z milszych momentów w życiu naszej klasy.

Oliwia Hardek, Aleksandra Kot

NASTĘPNY ETAP PROJEKTU "PRZYJAŹŃ W TRZECH JĘZYKACH"

W ramach projektu edukacyjnego pt. "Przyjaźń w trzech językach"; uczniowie klasy V na lekcjach muzyki nauczyli się śpiewać piosenkę w języku węgierskim. Polski tytuł wspomnianego utworu brzmi " Jest jeden Bóg, jest jeden Naród". Tekst opowiada o bolesnej przeszłości narodu węgierskiego oraz zawiera prośbę by Święta Korona, Poranna Gwiazda i piękny Krzyż chroniły i pilnowały Ojczyzny.

20190329_133613.mp4

Uczniowie klasy V na lekcji informatyki mieli możliwość wykorzystać nowoczesne technologie informacyjne jakimi są m.in. komputer i smartfon do wzajemnego porozumiewania się i poznawania. Uczniowie otrzymali ksero menu z restauracji węgierskiej. Zadaniem ich było za pomocą translatora przetłumaczyć wybrane pozycje menu z języka węgierskiego na język polski. Natomiast za pomocą kalkulatora walut przeliczali ceny poszczególnych potraw i napojów z menu z forintów na złote. Uczniowie korzystali również z mapy google do zapoznania się z miastem Kecskemét.

/I.L/

REALIZOWANIE PROJEKTU W TOKU

Podczas lekcji biologii uczniowie poznali Jezioro Balaton pod względem przyrodniczym (budowa jeziora, pochodzenie, obszar chroniony) oraz turystycznym (miejscowości, które warto odwiedzić m.in. te które odwiedzą podczas wymiany polsko-węgierskiej). Piątoklasiści wyszukiwali na mapie miejscowości, poznawali informacje przyrodnicze na ich temat, a następnie próbowali dopasować odpowiednią ilustrację uazującą piękno tego miejsca). Z zebranych materiałów wykonali gazetkę na szkolnym korytarzu.

Na lekcjach wychowawczych uczniowie klasy 5 opracowali wycieczkowy savoir vivre, wpisując jego zasady w okna symbolicznego autokaru, którym wyjadą na wymianę. Dla niektórych nastolatków z klasy wyjazd na Węgry jest pierwszym samodzielnym wyjazdem (zagranicznym!), dlatego też obawiali się, czy odpowiednio zapakują swoją walizkę. Młodzi podróżnicy przygotowali więc przydatną listę rzeczy, które należy zapakować do bagażu głównego oraz podręcznego.

/G.J./

PRZYJAŹŃ W TRZECH JĘZYKACH – NOWA ODSŁONA

W tym roku projekt „Przyjaźń w trzech językach” realizowany jest na dwóch płaszczyznach. Jedna -  to kontynuacja relacji nawiązanych przez uczniów klasy VI w ubiegłym roku. Druga – przygotowania uczniów klasy V na spotkanie z kolegami w Kecskemet.

Na lekcjach języka angielskiego uczniowie napisali listy do swoich przyjaciół. Do listów dołączyli  zakupione i własnoręcznie ozdobione na lekcjach techniki magnesy. Korespondencja już wkrótce dotrze do węgierskich przyjaciół. Mamy nadzieję, że drobne upominki przypadną im do gustu, a ciepłe słowa zawarte w listach przypieczętują przyjaźń. Szóstoklasiści kontaktują się z węgierskimi kolegami nie tylko okazjonalnie.

Z kolei uczniowie klasy piątej już dzisiaj na lekcji języka angielskiego „poznali” piątoklasistów ze szkoły węgierskiej. Podobnie jak nasi uczniowie, koledzy z Kecskemet również przysłali prezentacje o sobie. Każdy uczeń dowiedział się, jak ma na imię osoba i pozostali członkowie rodziny, u której będzie gościć w trakcie pobytu na Węgrzech. Poznał zainteresowania, sposoby spędzania wolnego czasu, ulubione gry i zabawy oraz książki. Informacje te pomogą zacieśnić więzi między mieszkańcami obu zaprzyjaźnionych krajów.

zdjęcia: http://spwozniki.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=1119

KOLEJNE ETAPY PROJEKTU "PRZYJAŹŃ W TRZECH JĘZYKACH"

W ramach kontynuacji projektu „Przyjaźń w trzech językach” uczniowie klasy piątej pod opieką  p. Anny Zalewskiej Sordyl zrealizowali pierwsze dwa przedsięwzięcia. Przygotowali i wykonali prezentacje o sobie w języku angielskim, zawierające informacje dotyczące zainteresowań, uprawianych sportów i wszelakich upodobań. Gotowe prezentacje zostały wysłane do piątoklasistów z Kecskemét.

Kolejne przedsięwzięcie to wieloetapowa praca nad słowniczkami polsko - angielsko - węgierskimi. Najpierw na lekcjach języka angielskiego, uczniowie sporządzili listę przydatnych zwrotów i wyrażeń w języku angielskim, które ułatwią komunikację w różnych sytuacjach i miejscach w trakcie pobytu na Węgrzech. Następnie wybrali podstawowe słowa, których warto nauczyć się zarówno w języku angielskim jak i węgierskim. W dalszej kolejności uczniowie przystąpili do wykonania słowniczków obrazkowych, co było żmudną ale efektowną pracą. Ostatni etap zadania to nauka wybranych słów węgierskich, które swoim brzmieniem niejednokrotnie wywołują uśmiech na twarzach i sprawiają uczniom wiele radości.

A.Z.S.

KONTYNUACJA PROJEKTU "PRZYJAŹŃ W TRZECH JĘZYKACH"

Tegoroczni piątoklasiści realizują projekt pt. „Przyjaźń w trzech językach”. W ramach projektu uczniowie wykonają szereg zadań, przygotowując się do wyjazdu i udziału w polsko-węgierskiej wymianie. Do zadań projektu należą m.in. poznanie historii, przyrodniczych aspektów rejonu Węgier, który odwiedzą, opracowanie słowniczków polsko- angielsko-węgierskich. Przed wyjazdem uczniowie przygotują wycieczkowy savoir-vivre i zaplanują listę rzeczy, które niezbędne są w bagażu młodego turysty. Piątoklasiści przygotują prezentację własnej osoby w języku angielskim i nawiążą kontakt z uczniami ze szkoły w Kecskemét. Młodzież opanuje umiejętność obsługi translatora oraz mapy Google. Uczniowie wykonają  również  upominki dla węgierskich kolegów i  nauczą się piosenki
w języku węgierskim, którą przywitają się z rówieśnikami w Kecskemét.

/G.J/

WIZYTA NA WĘGRZECH W KECSKEMET

W ramach projektu „Przyjaźń w trzech językach” Wójt Gminy Tomice pan Witold Grabowski, pani dyrektor Lidia Wilk, uczniowie klasy piątej oraz nauczyciele: p. Anna Zalewska Sordyl, p. Lidia Płecka, p. Helena Kapczyk oraz p. Grzegorz Giermek pojechali z rewizytą do Kecskemet. Na miejscu zostali powitani przez dyrektora szkoły Zsolt Papp, nauczycieli, dzieci oraz ich rodziców.
Po zapoznaniu się z rodzinami uczniowie zostali zabrani do domów, w których nocowali w czasie całego pobytu.

Piątek, czyli drugi dzień pobytu pełen był niezwykłych wrażeń. Rozpoczął się od oficjalnego powitania na boisku szkolnym w obecności wszystkich uczniów oraz nauczycieli ze szkoły węgierskiej. Na powitanie uczniowie ze szkoły węgierskiej zaśpiewali w języku polskim pieśń „Czarna Madonna”, natomiast uczniowie naszej szkoły piosenkę w języku węgierskim  "Egyszer egy kiralyfi". Odśpiewano także hymn węgierski i polski oraz wciągnięto na maszt flagi obu krajów. Następnie uczniowie zostali podzieleni na węgiersko – polskie grupy, w których pracowali wspólnie nad przydzielonymi zadaniami, podczas których zdobywali liście i tworzyli pnie połączonych drzew symbolizujących zaprzyjaźnione kraje i szkoły. Po wykonaniu wszystkich zadań liście zostały przypięte przez dzieci i nauczycieli do gałęzi drzew. Drzewa przyjaźni musiały jeszcze zostać podlane, aby mogły wypuścić złoty liść symbolizujący współpracę obu szkół.  W tym celu wspólnie wybudowano „rurociąg” doprowadzający wodę, którą imitowały plastikowe piłki. Kolejnym punktem programu była wizyta w teatrze Józefa Katona w Kecskemet, gdzie uczniowie mogli poczuć się jak prawdziwi aktorzy, przebywając na scenie. Mogli również wczuć się w rolę suflera lub widza, oglądając kolejne miejsca w budynku teatru. Niezwykle zaczarowanym miejscem okazało się muzeum instrumentów, w którym odbyła się niekonwencjonalna lekcja muzyki. Osoba prowadząca tę lekcję prezentowała grę na instrumentach z różnych części świata. W czasie lekcji dzieci wraz z prowadzącym stworzyły dobrze współbrzmiącą orkiestrę oraz spróbowały swoich sił grając na różnych instrumentach. Cała lekcja prowadzona była w języku angielskim. Wieczorem po powrocie do szkoły wszyscy wzięli udział w warsztatach tanecznych, w czasie których uczyli się, między innymi, tańca węgierskiego „Czardasz”. Całość przepełniona była humorem, bo taniec to przede wszystkim świetna zabawa.

W sobotę uczniowie zwiedzili stolicę Węgier – Budapeszt. W tym przepięknym mieście zobaczyli Basztę Rybacką, Górę i Statuę Gellerta oraz Wzgórze Zamkowe. Zwiedzili budynek Parlamentu oraz wykonywali doświadczenia naukowe w Centrum Nauki. W drodze powrotnej dzieci nawiązały niezwykłą więź, porozumiewając się w języku angielskim, węgierskim i polskim. Śmiechy i radosny gwar towarzyszyły im do końca podróży.

Ostatni dzień pobytu rozpoczął się Mszą Świętą, w czasie której dzieci z obu szkół wspólnie zaśpiewały pieśń „Czarna Madonna” po polsku oraz piosenkę "Egyszer egy kiralyfi" w języku węgierskim. Ksiądz proboszcz podziękował za nawiązane przyjaźnie i dobrze zapowiadającą się współpracę obu szkół, a pani dyrektor Lidia Wilk - za wspaniałe przyjęcie Polaków w Kecskemet.

Pożegnanie było smutne, ponieważ po czterech wspaniałych dniach spędzonych w niezwykłej atmosferze trzeba było się rozstać. W sercach pozostały piękne wspomnienia i nadzieja na ponowne spotkanie.

L.P/A.Z.S

zdjęcia:

filmy:

LEKCJA_MUZYKI.mp4

LEKCJA_MUZYKI_2.mp4

NAUKA_TANCA.mp4

PRZERWA_W_BUDAPESZCIE.mp4

KOLEJNY ETAP PROJEKTU "PRZYJAŹŃ W TRZECH JĘZYKACH

W ramach projektu "Przyjażń w trzech językach" uczniowie pod opieką pana G. Giermka i pani A. Zalewskiej Sordyl wykonali kolejne zadanie. Tym razem przygotowali materiały dotyczące kolejnych etapów podróży, która czeka ich już w czwartek. Uczniowie w grupach wyszukiwali informacje dotyczące atrakcji turystycznych znajdujących się na trasie przejazdu do Kecskemet, a następnie wykonali gazetkę z opisem i zdjęciami tych miejsc. Ponadto opanowali bardzo trudny tekst piosenki w języku węgierskim "Egyszer egy kiralyfi" i nauczyli się jej śpiewać. Piosenka będzie prezentowana podczas spotkania w szkole węgierskiej. Na lekcjach plastyki uczniowie wykonują kreatywne upominki z modeliny, które wręczą swoim węgierskim przyjaciołom, a na lekcjach wychowawczych uczą się podstawowych słów po węgiersku.

A.Z.S. - L.P.

zdjęcia: https://spwozniki.edupage.org/album/?#gallery/998

film do pobrania: MOV_0037.mp4

Lekcja języka przez Skype

7 marca odbyła się nietypowa lekcja języka angielskiego. Klasa V połączyła się za pomocą programu Skype z uczniami ze szkoły węgierskiej w miejscowości Kecskemet. Uczniowie widzieli się i słyszeli nawzajem, co pozwoliło nawiązać bezpośredni i osobisty kontakt między nimi. Klasa  sprawdziła swoje umiejętności językowe komunikując się w języku angielskim i węgierskim.  Uczniowie zaśpiewali wspólnie piosenkę „My bonny is over the ocean”, zadawali sobie pytania i odpowiadali na nie. Był to kolejny etap współpracy między nauczycielami i dziećmi z obu szkół.

zdjęcia: http://spwozniki.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=981

Wizyta uczniów ze szkoły węgierskiej w Kecskemet

W czwartek 12 października 2017r. w godzinach wieczornych Dyrektor szkoły Lidia Wilk, Wójt Gminy Tomice Witold Grabowski, nauczyciele i uczniowie klasy piątej po długich oczekiwaniach powitali 16 uczniów i 6 nauczycieli ze szkoły węgierskiej w Kecskemet, którzy gościli w naszej szkole do niedzieli 15 października. Grupie przewodził dyrektor tejże szkoły Zsolt Papp. Uczniowie przyjechali do naszej szkoły, by poznać rówieśników, zintegrować się z nimi, wziąć udział w lekcjach, poznać miejscową kulturę i obyczaje.

Każdy dzień wypełniony był wieloma atrakcjami i niespodziankami. W ramach wymiany uczniowie wzięli udział w zajęciach plastyczno – technicznych oraz uczyli się podstawowych zwrotów w języku polskim. Zwiedzili Kopalnię Soli w Bochni przemieszczając się po niej kolejką. Wspólnie z rówieśnikami z Woźnik bawili się w Parku Rozrywki „Energylandia” w Zatorze. Podziwiali średniowieczną Warownię w Inwałdzie, w której wzięli udział w spektaklu multimedialnym oraz budzili śpiącego smoka. Próbowali swoich sił jako łucznicy strzelając do tarczy. Niebywałą atrakcją okazało się zwiedzanie Parku Miniatur, w którym umieszczone są największe zabytki z całego Świata. W szkole na dzieci czekało wiele niespodzianek, które przygotowali nauczyciele, a były to:  zabawy integracyjne, śpiewy i pląsy harcerskie, rozgrywki sportowe oraz dyskoteka. Integracji służyło wspólne spożywanie posiłków oraz konwersacje w języku angielskim.

W ramach współpracy i wymiany doświadczeń, węgierscy uczniowie zostali zaproszeni przez piątoklasistów i ich rodziców na kolacje do swoich rodzin. Goście podziwiali także nasz zabytkowy kościół i wysłuchali jego historii, którą przybliżył im ks. proboszcz Tomasz Kalisz. W niedziele wzięli udział we mszy świętej, po której udali się do Wadowic, by zwiedzić Muzeum Jana Pawła II. W papieskim mieście skosztowali tradycyjnej kremówki i zakupili pamiątki. Rodzice naszych uczniów na pożegnanie przygotowali dla gości drobne upominki, jako wyraz wdzięczności za wspólnie spędzone chwile.

Myślimy, że nawiązanie współpracy będzie w przyszłości owocowało, a nowo zawarte przyjaźnie pozostaną na zawsze.

T.K./I.B.

zdjęcia: http://spwozniki.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=904

Nawiązujemy współpracę z węgierską szkołą

W dniach 2-3 marca 2017r. przedstawiciele naszej szkoły wraz z Wójtem Gminy Tomice p. Witoldem Grabowskim przebywali z wizytą w węgierskiej szkole Szent Imre Catholic Primary School of Kecskemét. Uczestnicy obejrzeli placówkę, zapoznali się z zasadami jej funkcjonowania oraz tradycjami. Celem wizyty było nawiązanie bliższej współpracy, która zaowocuje wymianą uczniów obu szkół. W najbliższym czasie w naszej szkole będziemy gościli uczniów z Szent Imre Catholic Primary School of Kecskemét, którzy będą mieli okazję zintegrować się ze swoimi rówieśnikami, poznać naszą kulturę i obyczaje. Mamy nadzieję, że w przyszłości uczniowie z naszej szkoły pojadą z rewizytą na Węgry.

T.K/I.B.

zdjęcia: http://spwozniki.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=832

WSPÓŁPRACA Z WĘGIERSKĄ SZKOŁĄ

W ramach nawiązania współpracy z węgierską szkołą Szent Imre Catholic Primary School of Kecskemét, uczniowie klasy IV wykonali prace projektowe w języku angielskim. Każdy uczeń napisał kilka zdań o sobie, swoich zainteresowaniach, hobby, rodzinie i szkole oraz dołączył  ciekawe fotografie. Nasi koledzy z Węgier z  niecierpliwością czekali na nasze prace. Ostatecznie po trzech tygodniach korespondencja dotarła do Kecskemét.  Wszystkie prace zostały wyeksponowane na szkolnej gazetce Szent Imre Catholic Primary School of Kecskemét.  Teraz my cierpliwie czekamy na odpowiedź i towarzyszy nam myśl przewodnia: "Język angielski jest językiem świata".

zdjęcia: http://spwozniki.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=836

WĘGIERSKA WIZYTA W NASZEJ SZKOLE

13 stycznia 2017r. gościliśmy w naszej szkole, delegację z węgierskiego miasta Kecskemét. Czteroosobowej grupie ze szkoły Szent Imre Catholic Primary School of Kecskemét towarzyszył Wójt naszej Gminy pan Witold Grabowski. Goście z ogromną ciekawością obejrzeli szkołę i klasy. Zachwyciło ich wyposażenie klas oraz szeroki  zakres działań dydaktyczno - wychowawczych w naszej placówce. Być może udana wizyta zaprocentuje nawiązaniem bliskiej współpracy.